16 Şubat 2011 Çarşamba

Yeme de yanında yat: Doğumgünü Köpeğine Pasta!

Bugün köpüğümüz Jack tam 2 yaşını bitirdi :)


Gecenin bir vakti kameranın pili bitti, cep telefonum da sağolsun ancak bu kadar çekiyor. Artık idare etçez :)

Sitede fazla arkadaşı yok, zaten azdığı zamanlarda bütün kızları kovalayıp bütün erkeklere de dayılanası geliyor. Eh, Çınar da ben de bütün gün evde olmayınca doğumgünü partisi vermek çok mantıklı bir çözüm olmuyor. Tabii verseniz de ayrı bir dert, hani bilmiyorum hiç eve misafir köpek geldi mi ama ufak çaplı bir felaket bölgesine dönüyor ev kısa zamanda.

Ama en azından bi doğumgünü pastasını hakediyor köpüşümüz. Köpeklere şeker vermek yasak olduğu için içinde şeker, bal, çikolata neyin olmaması gerekiyor. Ben internet araştırmamın sonucunda de içine şöyle şeyler koymaya karar verdim:

KÖPEK D'GÜNÜ PASTASI
1 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 yumurta (çırpılmış)
1 tepeleme kaşık fıstık ezmesi (mikrodalga'da eritilmiş)
1/4 bardak yağ
1/2 çay kaşığı tuz
1 büyük boy muz (çatalla ezilmiş)
1/2 bardak su


Frosting (kaplaması) için:
Yoğurt
Arzuya göre peynir


Kabartma tozu + unu karıştırdıktan sonra geri kalan malzemeleri de içine ekleyip yaklaşık yarım bardak (fazlası da gerekebilir) suyla iyice hamur kıvamına getiriyoruz. Önceden 190 - 200 dereceye ısıtılmış fırınınıza, yağlı bir kabın içinde atıyoruz. 40 dakika kadar bekleyip çıkartıyoruz. 10-15 dakika sonra, bir kaşıkla karıştırdığımız yoğurdu, kekimizi kaplamak için kullanıyoruz. İsterseniz yoğurdun içine, isterseniz de üzerine bir parça peynir serpiyoruz. Ben hem içine kattım, hem de üzerine saçaklı olsun diye dil peyniri koydum.

İki de mum ekleyip "iyiki doğduuun" die şarkı söyledikten sonra, zaten pastamızı köpeğimizin burnuna yaklaştırmamıza kalmadan pembe bir dile maruz kalan pastayı köpeğimizin patlayana kadar hayretle yalamasını ve yemesini seyrediyoruz.

Sabit durmadı ki güzel bir resmini çekebileyim! O da kendince haklı tabii, beni mi bekleyecek...

Bence, yoğurdu koyuncaya kadar insan olarak bizim bile rahatlıkla yiyebileceğimiz birşey, yemek zevkimiz köpeğinkine uysun uymasın. Yine de hayvansal ürünleri pek bir sevdiklerinden olsa gerek, siz içine salam, sosis, köpek maması neyin koymak isterseniz buyrun koyun. Benim midem yoğurttan ötesini kaldırmadı, Jack de durumdan oldukça memnun görünüyordu nihayetinde.

Jack çok uğraştı ama pastanın yarısını bile yiyemedi!
Çok keyifli oluyor, tavsiye ederim. Yıl boyu kuru mamadan başka birşey yemeyen oğlum inanamadı gerçekten ona böyle kocaman birşey verdiğimize. Kalan pastaları da stretchleyip dolaba attım, yarına saklayacağım. Yaramaz minnoşuma her gün bir dilim versem bile şişmanlamayacağını bildiğim için içim rahat.

Siz köpeğinize doğum gününde özel birşeyler yapıyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder