19 Şubat 2011 Cumartesi

Bak bi de bu var: Uyku saati hesaplamacısı

Genelde bu tür standardize edilmiş hesaplar yalan olur, bilmiyorum siz de aynı fikirde misiniz?

Ölüm saati diye bişey vardı, bikaç sene önce bayağı popülerdi hani, doğum tarihinizi falan girdiğinizde ölüm tarihinizi ve saatinizi söylüyordu. Bayağı manasız bişiydi.
Photo credit: Felix Idan @Flickr
BMI (Body mass index / beden kitle indeksi) hesapları da bana saçma geliyor. Kıyafetlerime giremeyen ben, nedense hep normalin alt sınırında çıkıyorum. Aa-aa ne demek şişman, at bakiim bi tane daha ağzina, zaten bir deri bir kemik kalmişsin, hasta olacaksın vallahi... diyen ve bıraksaniz araya virgül koyarak sonsuza kadar konuşacak ve ağzınıza bişiler tıkacak olan teyzeler gibi BMI dedikleri şey.

Neyse, post'a böyle bi başlangıç yaptıktan sonra söyleyeceğim şeyin saçma olma ihtimalini artık anlamışsınızdır. Ama olmayadabilir de işte! (Kararsız kalabilirim, evet, ben de bir insan evladıyım.) Tam da bu yüzden yazmaya karar verdim: sleepyti.me bedtime calculator ile tanışın!

Sayfanın açıklaması şu: Ortalama bir insanın uykuya dalma süresi 14dk'dır ve insanlar yaklaşık 90dk kadar süren uyku dongüleri (sleep cycles) halinde uyurlar. İyi bir uyku çekmek ve dinlenmiş olarak uyanmak istiyorsanız, uyku döngülerinin sonunda (ya da başında, hani ikisi de aslında aynı şey) uyanmanız gerekiyor. Uyku döngüsünün orta yerinde uyanan insanın hali nice olur diyorr, iyi bir uyku çekmek için 5-6 uyku döngüsünü geçirmis olmanız gerektiğini ekliyorrr ve şu iki soruya cevap vererek size büyük hizmetler sunuyor sleepyti.me:

1. Şu anda yatağa girseniz uyanmak için alarmı saat kaça kurmak gerek?
2. Herhangi bir saatte dinlenmiş olarak uyanmak istiyorsaniz, tam olarak saat kaçta uykuya dalmış olmanız gerekiyor? (Burası biraz tricky, çünkü bu verdiği saatin 14dk gerisine gitmeniz lazım, yatağa kaçta girmeniz gerektiğini bulmak adına)

Ne yalan söyleyeyim, bu sayfayı keşfimin hemen akabinde denemek istedim. Hani beş dakka erken üç dakka geç, fazla da takılmamak gerek gibi geliyor bana. 15-20dk belki birşeyleri etkiler ama sonuçta kim nereden bilecek benim uykuya kaç dakikada dalacağımı? Uykuya daldiktan sonra yatağa girip uyuduğum da oluyor gözlerim açık, yatakta salak salak döndüğüm de. O yüzden fazla ciddiye almamakla beraber sayfanın ana fikrini anlamaya çalışmak belki de en sağlam yaklaşım olur gibi geliyor. Neyse, soracaksınız, denedin de ne oldu diye: İki gün de misler gibi uyandım. Hani yataktan zıplamadım belki. Ama bu aralar beni uyandıramayacağınız, uyandırsanız da dikey pozisyona gelebilmem için sürüklemeniz gerekecek bir saatte uyanmam gerektiği için, yataktan kendi irademle kalkabilmem bile önemliydi.

Bakalım siz deneyince de işe yarayacak mı :)

xoxo,

Uykucu Kız

2 yorum:

  1. Ya ben bunların hepsini denedim Denizciğim, olmuyor olmuyor. Bu yazdığın siteyi denememiştim, bir de bunu deneyeyim bakalım. Muhtemelen yine olmayacak ama madem sen önerdin, hemen denemek lazım :) Caaaanım kuzenciğim söyler de, ben denemez miyim?
    Öperim mucucucuck!
    Begüm
    http://www.pinkbubu.com

    YanıtlaSil
  2. Hadi bakalım, ama haber wer sonra olmuş mu olmamış mı - merak içindeyim :)

    YanıtlaSil