27 Ocak 2011 Perşembe

Kafa karıştıran: Neden 15 gündür yazmıyorum?

Çünkü diyetteydim.

Evet, çok önemli, çok ağır - metabolizmamı altüst eden bir diyeti sürdürmekten hiçbir şeye vaktim kalmamıştı.

Vücudum sürekli bitkin, şiş ve mutsuzdu.

Gerçekte böyle görünmüyorum. Ama bikaç seneye bi daha konuşalım.
İnsan diyete girince bunlar olur mu? Olabilir de, olmayabilir de. Ola ki akşam yemeği yerine bir litreye yakın Carte d'or yiyorsanız bunların olması çok mantıklı. Yediğiniz şey soğuk su, şeker, süt tozu ve aroma oluyor. Ne bir vitamin var içinde ne birşey. Sadece şekerli su. Serum gibi. Ama gereğinden çok ama çok fazla. Ve besleyici değeri olmayanından.

Bazen de akşam yemeği yerine McDonalds'dan veya Burger King'den, ya da midemizin gücüne güveniyorsak Kentucky Fried Chicken'dan - menü söylüyorduk. Çok saçma - evde ev yemeği var sen niye böyle saçmalıyorsun diyecek bir Allah'ın kulu yoktu yanımızda.

Çok yalnızdık anlıyor musunuz? Uçurumdan aşağı yuvarlanıp gidiyorduk. Bataklıkta boğuluyorduk ama kimse biz (burası slow-motion) DUuuuUuuuRR! demiyordu.

Neyse ki paperlarımı bitirdim. Sınavları okuyup notları sağlıcakla teslim ettim. Geçtiğimiz Pazar, Pazartesi ve Salı günleri boyunca toplamda 3.5 saat uyudum. İnsan bu kadar düzensiz bir hayat sürünce haliyle sabah 6.5'ta acıkıp köfteli sandviç yapmak isteyebiliyor.

Zaten pek de düşünmüyor ne yediğini.

Neyse ki hepsi bitti.

Geçti artık, geçti.... herşey (burası Amerikan filmi dublajıyla) düzelecek, lanet olsun.

KISSADAN HİSSEMİZ:

Eveet, insan hata yapmayı engelleyemiyor pek tabii ama en azından hatalarımızdan ders almaya bakabiliriz.
Güzel görünüyor değil mi? Aaah, kutuda durduğu gibi durmuyor ki. Şimdi gerçekten neler yediğimize bir bakalım:



Şimdi hesabını yapalım: 
900ml /100 ml * 150 kcal = 1350 kcal. Yani ben aslında bir kutu dondurma yiyerek günlük ihtiyacı 2000kcal olan bir insanın (ki benimki herhalde 1800 civarındadır) bir günde alması gereken kalorinin %68'ini, yani yani neredeyse 2/3'ünü bi seferde almış oluyorum. "Ok that's not too bad" diyebilirsiniz. Biz onu montajda türkçeye çeviririz. 
Ya yağ? 900 ml / 100 ml * 7 gr = 63 gr. 
Şimdi, http://hubpages.com/hub/How-To-Burn-1000-Calories adresinden aldığım bilgiye göre, 500 kcal yakmak için 150 lbs (aşağı yukarı 68kg) olan bir insanın 58 dakika yüzmesi veya 55 dakika bisiklet binmesi, ya da 2 saat 6 dakika boyunca saatte 4.8km hızla yürümesi gerekiyor. Ola ki bu kilodan zayıfsanız, hesabını yapamam ama daha çok çalışmanız gerekeceğine eminim. Bu biirr.... Peki 1350 kaloriyi nasıl yakacağız sorusu baki kalmakta: 1350 kcal, 500kcal'in 2.7 katı. Yani bu hesapla, bir kutu Carte d'Or Kurabiye Güzeli'nin cezası: 156.6dk yüzmek (aşağı yukarı tabii, ve de 2.5 saat yapar) ya da 148,5dk bisiklet binmek (yine 2.5 saate denk geliyor, orta boy bir şehir turu yani) veyahut saatte 4.8km hızla 340dk yani 5 saat 40dk boyunca yürümeniz gerekiyor. Hatırlatırım, 68 kg'dan daha zayıfsanız bu cezalara ekleme yapmak gerekiyor.

İnternetin engin dehlizlerinden topladığım bilgilere göre, KFC'de bir adet Hot Wings, 70kcal. (5gr yağ, 3gr karbonhidrat, 4gr da protein) Bir kovada 30 adet Hot Wings varsa, siz de 10 tanesini yiyorsanız, tabii sosları, ekmekleri, coleslawı/patatesi/püreyi/gravy'i/mısırı fln hiiiç saymıyorum: net 700kcal değerinde 50gr yağ, 3gr karbonhidrat ve 40gr da protein alıyorsunuz. 700 kcal'i yakmak ise: offf.... hesabı bırakıyorum.

 Bu yazıyı bitirmeden iki şeye daha bakmam gerek, en çok yediğim iki menüye daha. Bu noktadan itibaren yüreğiniz kaldırmayacaksa naçizane önerim artık okumayı bırakın.

Yok diyorsanız, artık girdik bir yola, haydi söyle bana.... Hazır olun. Bundan sonrası çok acı olacak. Neden mi? Çünkü aslında siz aşağıdaki Whopper'ı yiyeceğinizi zannederken aslında şunu yiyorsunuz: 



Aha da bir Whopper Menu'nun besleme değerleri:

 600kcal bir Whopper + 164kcal Orta boy kola + 322kcal Orta boy patates (ki standart olarak artık büyük vermeye başladılar galiba [gitgitde obez Amerika'ya mı dönüşüyoruz noluo?]) = 1086kcal. Ve 50gr yağ. Ve 131 gr karbonhidrat. Ve 30gr protein. Ve 51 gr şeker.



Vurdu mu yeterince?

Devam: McDonalds'da en sevdiğim menu: Big Mac Menu. Ben her seferinde şunu yediğimi zannediyorum ve paket içinde gelince de herhalde paketten şekli bozuldu diyorum, ama iş öyle değil: 


www.whatyoureallyget.com sayfasında bu resimlerin nicelerini bulabilirsiniz.




 1 BigMac 480kcal + 1 Orta Boy Patates 280kcal + 1 Orta Boy kola 113kcal = 873 kcal. 

Bi de üzerine McFlurry çaktınız mı eder size: 1195kcal. Diğer bir deyişle 39gr protein. 153gr karbonhidrat. 47gr yağ. 69gr şeker.

I rest my case. 

Allah beni ıslah etsin.

Size de afiyet olsun. 







7 yorum:

  1. Abla, sen amarigayı yeniden keşfetmişsin. Helal ossun! (Bunu yazan Burç, okuyana jelibon)

    YanıtlaSil
  2. Amanııııııııınnnnnnnn! Deniz beni mahvettin şu an :) Bittim ben bittim!
    Hemen spora başlamam lazımmmmmmmmm!
    Begüm
    http://www.pinkbubu.com

    YanıtlaSil
  3. Hayır işin komiği, bu yazıyı okuyup 'Spora başlamam lazımmmmm' diye gaza geldikten 5 dk sonra, şirkettekiler 'Burger King yiyoruz, var mı isteyen?' diyince direkt atlamam oldu :)))) E hani rejim? Hani kalori hesabı? Bari bu menüden sonra başlayayım spora :P

    YanıtlaSil
  4. Begüm senin spora ihtiyacın yok, yi yawrum yi! Ben bi ara her gün bundan yiodum, onu yapmamak lazım. Arada yaramazlık yapmayacaksak hayatın anlamı ne ola?

    YanıtlaSil
  5. Ya doğru diyorsun tatlım amaaaa, bu yeni işe girdiğimden beri günlerim sadece yemek yemek ve oturmakla geçiyor... Etkinlikler başlayınca koşturmalar olacak, ama daha Nisan'a çooook var! B-fit'e gideceğiz bir iş arkadaşımla. 30 dakikada sana süpper spor yaptırıyor. Gel sen de? :)

    YanıtlaSil
  6. Ya duydum onu, aslında bi gün blog'a koymak için gelebilirim. Ama bugün biraz zork, keza fena gribim. İki gündür okuldan kaçıorum öğleden sonraları izin alıp. Kendime geldiğim bi ara haberleşiriz gideris :)

    YanıtlaSil