12 Ocak 2011 Çarşamba

Yeme de yanında yat: Somon Izgara, Körili Pirinç, Susamlı Brokoli ve Dondurmasız Dondurma!

Sağlıklı yemeklerden ödün vermek yok! Üstelik pişirmesi yarım saat bile sürmedi!


Somonu bu saatte nereden mi buldum? Buzluktan. Daha önce Carrefour'dan dilim dilim aldığım somonları tek tek buzdolabı poşetinde buzluğa kaldırmış idim, mikrodalga'da çözüp, ikiye böldüm. Tavaya yağ bile koymadım, somonun kendisi yağlı zaten. Her iki tarafını da 5-6 dakika kadar pişirince afiyet bal şeker oldu, üzerine de azıcık karabiber... tamam oldu.

KÖRİLİ PİRİNÇ
Pirinç diyorum çünkü bu yaptığımız şeye pilav demek pek mümkün değil. Keza yine içinde bir gıdım yağ olmadığı gibi, aynı tadı da vermiyor ne yalan söyleyeyim.


Yalan, aslında dibine bir yemek kaşığı kadar bir yağ döküyorum, yapışmasın diye. Ama o kadarcık.


Malzemeler: 
(2 kişilik)


1 ölçü yasemin pirinci
1.5 ölçu su
1 kahve fincanı mısır (ben genelde donmuş mısır kullanıyorum)
1 yemek kaşığı köri
1 tutam tuz


Evet, bu kadar.
1. Pirinci 10-15dk kadar ıslatıp, arkasından da 2-3 su yıkadıktan sonra, 1 yemek kaşığı zeytinyağı koyduğumuz kabımıza dökelim.
2. Aynı pilav ölçüsü gibi 1 ölçü pirince 1.5 ölçu su ekleyip, tuzumuzu, 1 yemek kaşığı körimizi (arzuya göre azaltıp artılılabilir) ve mısırımızı da tencereye koyup karıştıralım.
3. Bir süre kaynadıktan sonra altını kısıp bir on ila on beş dakika kadar daha pişirmeye devam edelim.


Bütün bunlar olup biterken, önemli olan tencerenin kapağını açıp buharını kaçırmamak. Pirincimiz pişince kaşığın tersiyle karıştırabiliriz. Farkedeceksiniz ki, pirinç pofidik pufidik, yumuşacık bişi olacak. Alıştığınız bir tat olmayabilir, ama ben seviyorum. Üstelik yağ konmamış pirinçten gönül rahatlığıyla ve hiçbir şekilde kilo alacğaım diye vicdan yapmadan yiyebilirsiniz.

SUSAMLI BROKOLİ
Malzemeler:
(2 kişilik)


Bir ufak, ya da yarım büyük baş brokoli
1 domates (ben 5 tane cherry domates kullandım)
3 diş sarmısak
1 tatlı kaşığı zencefil tozu
2 yemek kaşığı kadar susam
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Soya sosu


1. Brokolilerimizi ufak ufak kesip, iyice yıkayalım.
2. Domatesleri de ufak dilimleyelim. Ben her bir cherry domatesi dörde böldüm mesela. Gerçi benim domateslerim biraz iriceydi, ufak cherryleri ikiye bölseniz, hatta hiç bölmeseniz de olur sanki.
3. Sarımsakları ezelim, ya da ince ince doğrayalım.
4. Yine yapışmasın diye tavaya döktüğümüz zeytinyağımızın ardından brokolileri, sonra domatesleri sonra da sarımsak ve susamları ekleyerek karıştıralım. Brokolilerin rengi hafifçe değişmeye başladığında, yani birkaç dakika içinde soya sosunu ve zencefilimizi da ilave edelim.


Brokoli son derece hızlı pişer, dolayısıyla burada önemli olan fazla pişirmemektir ki vitamini kaçmasın. Bir de, pişirirken iyice çevirmek gerek ki bu kısa süre içinde her tarafı iyice pişsin.


Afiyet olsun efenim!




Veeee......

DONDURMASIZ DONDURMA
Malzeme: Muz.


  Leydiz and centelmene, yanlış duymadınız. Sadece ve sadece muz! Tarifin aslı şurada. Ben iki kişilik dondurma için 3 adet muz aldım. Soyup dilimledikten sonra da buzluğa koyup dondurdum.






2 saat kadar sonra çıkartıp rondoda iyice çektim. Başta bütür pütürken sonra yavaştan kremsi bi kıvam almaya başladı.






 

Tam bu noktada arzuya göre içine toz çikolata, tarçın veya hindistan cevizi ekip çekmeye devam ettikten sonra, yine arzuya göre üzerine fındık, ceviz veya çikolata sosu eklenerek servis yapabilirsiniz. Yaratıcılığınızı zorlayın, siz muzla ne yemek isterdiniz?






Ben orijinal tarifin (yani sadece muzun) içine biraz tarçın ekleyip dövülmüş fındıkla servis yaptım.






Tek kelimeyle "inanılmaz" oldu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder